Veterinärmedizinische Universität Wien Forschungsinformationssystem VetDoc

Grafischer Link zur Startseite der Vetmeduni Vienna

Steinberg Evelyn,

** = Publikationen gelistet in SCI/SSCI/Pubmed

2019

Zeitschriftenaufsatz

** Lüftenegger, M; Bardach, L; Bergsmann, E; Schober, B; Spiel, C (2019): A citizen science approach to measuring students’ achievement goals. International Journal of Educational Research 2019; 95: 36-51

** Schultes, M-T; Bergsmann, E; Brandt, L; Finsterwald, M; Kien, C; Klug, J (2019): How Connecting Psychology and Implementation Science Supports Pursuing the Sustainable Development Goals. Zeitschrift fur Psychologie / Journal of Psychology 2019; 227: 129-133

Publizierter (zitierfähiger) Beitrag für wissenschaftliche Veranstaltung in Proceedings (A2)

Kneissl, S; Winter, P; Hamzelo, M; Gyimothy-Willmann, I; Steinberg, E (2019): Monitoring der Prüfungsaktivitäten mit individuellen (Prognosen und) Interventionen. -Dialog zur hochschulischen Lehre: Studierbarkeit an öffentlichen Universitäten; SEP 26, 2019; Vienna, Austria.

2018

Zeitschriftenaufsatz

** Bergsmann, E; Klug, J; Burger, C; Forst, N; Spiel, C (2018): The Competence Screening Questionnaire for Higher Education: Adaptable to the needs of a study programme. Assess Eval High Edu. 2018; 43(4): 537-554.

Publizierter (zitierfähiger) Beitrag für wissenschaftliche Veranstaltung in Proceedings (A2)

Bergsmann, E; Preusche, I (2018): Evaluation von Studiengängen: Ideen und Materialien. -Jahrestagung der Gesellschaft für medizinische Ausbildung (GMA 2018); Sept 19-22; Vienna, Austria.
Open Access Logo

2017

Preusche, I; Bergsmann, E; Winter, P (2017): Feedback for students, teachers, and faculty on the study program level: empowering stakeholders to enhance and maintain quality in competence-based higher education. -21st Graz Conference on Medical Education; Apr 20-22, 2017; Szeget, Hungary. (ISBN: 978-3-200-05080-8 )

Preusche, I; Bergsmann, E; Winter, P (2017): Qualitätssicherung kompetenzbasierter Lehre: Der Kompetenz-Check als umfassendes Evaluationsinstrument. -Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ); Sep 20-23, 2017; Münster, Germany.
Open Access Logo

2016

Zeitschriftenaufsatz

** Klug, J; Lüftenegger, M; Bergsmann, E; Spiel, C; Schober, B (2016): Secondary school students' LLL competencies, and their relation with classroom structure and achievement. Frontiers in Psychology 2016; 7: 680

** Lüftenegger, M; Finsterwald, M; Klug, J; Bergsmann, E; van, de, Schoot, R; Schober, B; Wagner, P (2016): Fostering pupils’ lifelong learning competencies in the classroom: evaluation of a training programme using a multivariate multilevel growth curve approach. European Journal of Developmental Psychology 2016; 13: 719-736

Publizierter (zitierfähiger) Beitrag für wissenschaftliche Veranstaltung in Proceedings (A2)

Preusche, I; Bergsmann, E; Burger, C; Winter, P (2016): Checking personal competencies in veterinary students: Contrasting self-evaluations of students’ competencies to theoretically defined ideal competence levels. -Graz Conference on Medical Education; MAR 31 - APR 2, 2016; Vienna, Austria.

2015

Zeitschriftenaufsatz

** Bergsmann, E; Schultes, MT; Winter, P; Schober, B; Spiel, C (2015): Evaluation of competence-based teaching in higher education: From theory to practice. Eval Program Plann. 2015; 52:1-9

** Lüftenegger, M; Kollmayer, M; Bergsmann, E; Jöstl, G; Spiel, C; Schober, B (2015): Mathematically gifted students and high achievement: the role of motivation and classroom structure. High Ability Studies 2015; 26: 227-243

Publizierter (zitierfähiger) Beitrag für wissenschaftliche Veranstaltung in Proceedings (A2)

Burger, C; Bergsmann, E; Winter, P; Schober, B; Spiel, C (2015): Continuous monitoring of the teaching process and students' competences: The Competence Check as an online screening tool. -14th European conference of Psychology; JUL 7-10, 2015; Milano, ITALY.

Originalbeitrag in Sammelwerk

Bergsmann, E (2015): Qualitätsmanagement in der kompetenzorientierten Lehre. IN: Haarmann, D [Hrsg.]: 250 Jahre Veterinärmedizinische Universität Wien: Verantwortung für Tier und Mensch. Wien, Holzhausen, pp. 88-96. ISBN: 978-3-902976-40-6.

Burger, C; Pirker, M; Bergsmann, EM; Winter, P (2015): Qualitätsmanagement in der kompetenzorientierten Lehre: Theorie und Praxis an der Veterinärmedizinischen Universität Wien. IN: Vettori, O [Hrsg.]: Eine Frage der Wirksamkeit? Qualitätsmanagement als Impulsgeber für Veränderungen an Hochschulen. Reihe 6: Qualität - Evaluation - Akkreditierung . Bielefeld, UVW Webler, pp. 145-160. ISBN: 978-3-946017-00-4.

Spiel, C; Schober, B; Bergsmann, E (2015): Program Evaluation. IN: Wright, JD [Hrsg.]: International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. 2. Ed. Amsterdam, Elsevier Inc., pp. 117-122. ISBN: 978-0-08-097087-5.

2014

Publizierter (zitierfähiger) Beitrag für wissenschaftliche Veranstaltung in Proceedings (A2)

Burger, C; Pirker, M; Bergsmann, E; Winter, P (2014): Qualitätsmanagement in der kompetenzorientierten Lehre an der Veterinärmedizinischen Universität Wien: Theorie und Praxis. -Annual meeting of the quality management network of the Austrian universities (QM-Netzwerk-Meeting); OCT 9-10, 2014; Vienna, AUSTRIA, Austria.

2013

Zeitschriftenaufsatz

** Bergsmann, EM; Lüftenegger, M; Jöstl, G; Schober, B; Spiel, C (2013): The role of classroom structure in fostering students' school functioning: A comprehensive and application-oriented approach. Learning and Individual Differences 2013; 26: 131-138

** Bergsmann, EM; Van, De, Schoot, R; Schober, B; Finsterwald, M; Spiel, C (2013): The effect of classroom structure on verbal and physical aggression among peers: A short-term longitudinal study. Journal of School Psychology 2013; 51: 159-174

2012

** Jöstl, G; Bergsmann, E; Lüftenegger, M; Schober, B; Spiel, C (2012): When will they blow my cover? The impostor phenomenon among austrian doctoral students. Zeitschrift fur Psychologie / Journal of Psychology 2012; 220: 109-120

2011

** Bergsmann, EM; Finsterwald, M; Strohmeier, D; Spiel, C (2011): Academic motivation and self-regulated learning in stable bullies, victims, bully-victims, and non-participants [Motivation und selbstreguliertes lernen in schülerinnengruppen mit unterschiedlicher aggressionserfahrung]. Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Padagogische Psychologie 2011; 43: 89-98

2009

** Bergsmann, E (2009): Zum Verhältnis von Steuerung und Evaluation: Bericht zur Jahrestagung der Degeval - Gesellschaft für Evaluation e.v. 2008 in Klagenfurt. Zeitschrift fur Evaluation 2009; 8: 147-151

© Veterinärmedizinische Universität Wien Hilfe und DownloadsErklärung zur Barrierefreiheit